Zoeken in deze blog

maandag 19 april 2010

Tips & Tricks voor een gezonde huid!

Iedereen wil wel een mooie huid. Hoe je huid eruit ziet en of je snel rimpels krijgt is voornamelijk genetischbepaald. Je levensstijl heeft hier echter wel degelijk een invloed op. Los van of je nu wel of geen dure crememoet smeren heb ik in de loop der jaren enkele dingen ontdekt die voor mijn huid goed werken. Ik zal niet beweren dat ik een goede huid heb (ik ben op mijn 25e wel nog steeds druk bezig ze te krijgen, haha) en ik zal ook niet beweren al van deze regels klakkeloos na te leven; ik probeer het echter wel;) Hier komen ze:

-Drink voldoende water
Als je voldoende drinkt wordt je huid meer gehydrateerd en zal ze er stralender uitzien. Met drinken bedoel ik hier dus niet cola, alcohol en koffie. Die zijn weer niet goed voor je huid ;)

- Pas op met zon
Jarenlang was mijn motto: ‘Hoe bruiner hoe beter’. Nog steeds ben ik een zonaanbidster en vind ik een bruin koppie echt supermooi. Ik smeer daarbij doorgaans niet echt consequent en mijn 2e motto was: ‘Rood wordt later bruin’. Omdat ik 'pas' 25 ben heb ik nog geen echte schade of rimpels ontdekt. Maar ik denk dat die wel komen uiteindelijk...Dit jaar ga ik mijn leven beteren: ik ben van plan volgende week uit de Bronze Goddess lijn van Estee Lauder zowel een gezichtszonnecreme met SPF30 te kopen die ik trouw iedere dag zal dragen en een zelfbruiner. Je zult het nu nog niet merken, maar ik denk dat iemand die jarenlang onbeschermd zont eerder rimpels zal krijgen dan iemand die dit niet doet. Iedere zonverbranding zal hierbij optellen.


- Make-up vrij dagjes
De make-up van tegenwoordig schijnt niet slecht te zijn voor je huid, toch is het goed als je je huid een keer per week laat ademen en er geen make-up op doet. Ga lekker het zonnetje in (met beschermingsfactor)!

 -Slaap nooit met make-up
Dit is iets wat ik op een keer na nog nooit in mijn leven heb gedaan. Het is het slechtste wat je voor je huid kan doen: doe het dus NEVER EVER! Je porien verstoppen hier enorm van en het is écht slecht voor je huid. Reinig je gezicht grondig ’s ochtends en ’s avonds. Ga ook nooit met mascara slapen; hier breken je wimpers van af!.


-Niet te vet eten
Bij mij zelf merk ik het enorm: als ik een paar weken vet en veel eet krijg ik veel sneller onzuiverheden. Je huid wordt er letterlijk ‘vetter’ van. Probeer eens wat te minderen met vet en suiker en kijk wat het met je huid doet.



-Probeer niet teveel aan puistjes te zitten.
Dit is voor mij een grote uitdaging: ik ben dol op puistjes uitknijpen. Lange tijd deed ik dit gewoon met mijn handen met als resultaat dat ik letterlijk mijn hele gezicht onder de nagels had staan. Ik heb hier enkele littekens aan overgehouden. Probeer ervan af te blijven! Kun je je echt niet beheersen of zit er echt een kop op, probeer dan eens met 2 wattestokjes te duwen. Hiermee beschadig je de huid niet. Ontsmet erna altijd met sterilon. Probeer de volgende 2 dagen niks van foundation of concealer erop te smeren; hiermee zal je het puistje opnieuw verstoppen; zo blijf je bezig:)


-1 keer in de week scrubben
Hiermee verwijder je de dode huidcellen en zorgt ervoor dat je huid weer gaat stralen en dat porien verkleind worden. Scrub niet als je pukkeltjes of wondjes hebt en scrub niet té hard, hiermee beschadig je de huid! Vichy maakt hele goede en milde scrubs; te koop bij de apotheek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten