Zoeken in deze blog

maandag 5 april 2010

Mascara Knowhow: Is duurder beter?

Mascara is als je het ons vraagt toch wel het belangrijkste beautyproduct (met foundation nipt op 2). Ook al heb je voor de rest niks op, je ogen krijgen veel meer definitie en je ziet er al een stuk frisser en mooier uit. Hoeveel mascara je op brengt staat nogal eens ter discussie, in onze vriendenkring varieert het van een dun laagje tot complete spinnenpoten. Persoonlijk houden wij het op een goede 3 a 4 lagen;)
 Maar is duurder nu ook echt beter? Jarenlang dacht ik van wel; ik had in het verleden wel eens een mascara van Yves Rocher of Rimmel/ Maybelline gekocht en dit vond ik altijd 3 keer niks. In de jaren erop gebruikte ik voornamelijk Lancome en YSL. Topmascara’s, vooral de YSL Faux Cils is helemaal geweldig. Hij kost dan ook bijna 30 euro en binnen 2 maanden is hij compleet uitgedroogd. Omdat wij nu eenmaal studenten zijn, ben ik eens op zoek gegaan naar goedkopere drugstore mascara’s. Na jarenlang testen kan ik zeggen dat drugstore mascara’s niet onderdoen voor high end merken, althans sommige merken. Over Rimmel en Maybelline ben ik nog steeds niet te spreken. Ze doen weinig voor mijn wimpers; krijgen er weinig volume van en zelfs na 4 lagen is het resultaat..bescheiden! De drugstore mascara’s die ik uiteindelijk gevonden heb  zijn misschien iets minder goed, maar met een laagje extra krijg je het zelfde effect als een dure mascara en ben je zeker 15 euro goedkoper uit. Glitterazzi zette onze top 3 voor jullie op een rijtje:

-          Gosh mascara. De ‘amazing length and build’ is een prima mascara. De meeste mascara’s van Gosh liggen zo rond de 9 euro en je koopt Gosh bij de kruidvat.


-          Alle mascara’s van Max Factor, je hebt ze met dunne en dikke borsteltjes; persoonlijk werk ik liever met een dun borsteltje; je kunt preciezer werken en je maakt minder ‘rotzooi’. Momenteel gebruik ik de ‘Fals Lash Effect’ en ik ben er zeer over te spreken alhoewel ik de volgende keer weer ene met een dun borsteltje pak, zoals de….. Ook de 2000 calories mascara is prima. 


-          L’oréal mascara; Lash Architect, maar eigenlijk hebben ze geen één slechte mascara. De Lash Architect is verkrijgbaar in ‘Carbon Gloss’, voor extra zwarte wimpers, in waterproof en de gewone Lash Architect. De L’oréal mascara’s zijn aan de dure kant, ze kosten meestal tussen de 15 en 20 euro en zijn verkrijgbaar bij de meeste drogisterijen. 


Zo zie je maar: duurder is niet altijd beter. Je zult het zelf een beetje uit moeten zoeken, en veel is uiteindelijk ook persoonlijk. We raden je aan om gewoon wat dingen te proberen, om zo producten te vinden die het best werken voor jou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten