Zoeken in deze blog

vrijdag 16 april 2010

Review: SUHADA Essential Night Cream (van de Lidl.. that's right)


Als lezeres van deze beautyblog weet je natuurlijk dat gezichtsverzorging essentieel is voor een mooie huid en om rimpels tegen te gaan * right?* Wij vermoeden dat de meeste meisjes/vrouwen denken dat dure crèmes en behandelingen gelijk staan aan ‘mooier oud worden’. Onze (gezichts) huid krijgt dagelijks veel te verduren: zon, uitlaatgassen, (slecht afgehaalde) make-up.. en niemand wil er later zo uitzien toch?

Maar zijn duurdere producten nou per se altijd beter? Ik (Sigrid) smeer dagelijks producten op mijn gezicht die cumulatief een straatwaarde van meer dan 130 euro hebben maar dit is natuurlijk niet altijd zo geweest. In mijn diepste studentikoze financiële bodems (en voor de ontdekking van zoiets als creditcards en webwinkels) was ik al blij met een Nivea crème. En eerlijk gezegd vind ik de assumptie dat een product beter is omdat er een flink prijskaartje aanhangt of een bepaalde merknaam opstaat arrogant. Vandaar deze review. Ik was afgelopen maandag bij de Lidl, zag deze in het schap staan en besloot hem eens nader te onderzoeken.


 Hoe ziet ie’ uit?: Het is een dubbelwandig potje met een gebroken witte inhoud en roze dop (pluspunt voor het roze). Best fancy voor die prijs!
Hoe ruikt ‘ie?: Hmm.. fris..crèmeachtig (duh).. Lekker! Heel lekker!
Wat zit erin?: Ik heb hem ter vergelijking even naast mijn ‘normale’ crème van de  L’Occitane gehouden (Almond Apple Velvet Concentrate). Er zitten best wel wat overeenkomsten in ingrediënten, maar dit zijn eigenlijk meer de chemische componenten die in iedere crème zitten (zoals Aqua, Glycerine, Sodium en Carbomer). Wel is het zo dat in de Suhada-creme meer parabenen zitten, dit zijn conserveringsmiddelen. Op het doosje van de creme weten ze nog te vermelden dat er vitamine E inzit, huidlipiden, hyaluronzuur en o.a. sheaboter. Dit alles zou een regenererend effect moeten hebben. Wel zit er geen SPF in..geen bescherming tegen de zon dus!
Werkt ie’?: Zeker weten doe je het nooit, maar het is echt best een fijne crème die je voor het slapen gaan kunt opdoen. Ik benadruk voor het slapengaan aangezien de crème wel wat vet is voor onder je foundation of poeder. Hierdoor blijft je make-up minder lang zitten en dat zou jammer zijn (maar het IS dan ook een nachtcrème). Mijn huid voelde zacht en gehydrateerd aan na het aanbrengen en ik heb er ook (nog) geen puistjes van gekregen. Wel zou ik uitkijken met deze crème als je een huid hebt die tekenen van acne vertoond, dan is hij denk ik te vet.
Wat kost ie’?: Nog geen 4 euro. Ik zeg hulde voor de Lidl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten