Zoeken in deze blog

dinsdag 6 april 2010

Review NARS loose powder

Deze week een review van product van een merk dat helaas niet in Nederland verkrijgbaar is: NARS. Gigantisch jammer als je het mij vraagt, want het is een fantastisch merk.
Het gaat om de Nars Loose Powder: een heel fijn poeder dat je met een kwast of puff aanbrengt om je foundation te ‘setten’ (zorgen dat het niet uitloopt). Je huid produceert talg en bij de meeste mensen gaat de huid (vooral de t-zone, denk aan voorhoofd, neus, kin) in de loop van de dag glimmen. Bijna ieder merk heeft wel een matterende poeder in hun assortiment. Voorheen gebruikte ik Rimmel, maar ik merkte dat mijn huid in de loop van de dag toch weer begon te glimmen. Op www.makeupgeek.com las ik dat de Nars Loose Powder echt geweldig schijnt te zijn. Op www.hqhair.com (een Britse site met geweldige spullen) bestelde ik deze poeder in de kleur ‘flesh’, dit is een van de lichtste kleuren. De poeder past perfect bij mijn vrij lichte huid met roze ondertoon. Hij is vrij prijzig, omgerekend 35 euro, maar dan heb je ook wat. Er zit een powder puff bij een soort roostertje waardoor de poeder niet alle kanten opvliegt. Je krijgt maar liefst 45 gram product, wat echt ongelofelijk veel is, zeg maar ruim 2 keer zoveel als bij een normale poeder. Je kunt hier als je het mij vraagt toch zeker 1 a 2 jaar mee doen, vooral omdat je maar heel weinig hoeft te gebruiken. De poeder is ultrafijn en geeft je huid meteen een zeer zacht en mat gevoel dat lang blijft. In de loop van de dag wel even bijwerken natuurlijk. Wees voorzichtig met opbrengen, want als je de poeder niet goed uitveegt, lijkt het alsof je met je gezicht in de coke hebt gehangen;)
Als er al een nadeel van dit product te noemen is, is het de verpakking. Omdat je poeder er los inzit, moet je opletten dat de poeder niet alle kanten opvliegt. Het doosje moet recht gehouden worden, anders gaat de poeder verschuiven. Je kunt hem ook niet mee in je tas nemen, stel je voor dat het doosje opengaat…OMG!!! Wat ik dus altijd doe is thuis in de ochtend deze poeder opbrengen en de rest van de dag bijwerken met blotting tissues. Werkt misschien iets minder goed, maar ik ga het niet riskeren om hem mee te nemen.
                                                       Zo zie je goed hoe groot het doosje eigenlijk is



                                                       Dit is in de kleur 'Flesh'

 
De poeder komt in 6 kleuren:
- Snow: voor zeer lichte huid
- Flesh: voor lichte huid met roze ondertoon
- Eden: voor medium huid met gele ondertoon
- Desert: voor medium huid met roze ondertoon
- Beach: voor medium huid met diepe gele ondertoon, Aziatische mensen.
- Mountain: voor mensen met een donkere huid


Kortom, ben je op zoek naar een goede matterende poeder, bereid om wat meer uit te geven en NARS deze onhandige verpakking te vergeven, dan is dit zeker een aanrader!

1 opmerking: