Zoeken in deze blog

maandag 12 april 2010

Me (Sigrid) and my glasses # 1


Misschien ben je wel iemand (zoals ik) die een bril moet dragen uit bittere noodzaak of misschien wil je wel een bril omdat ‘ie nou eenmaal fashionable is. Wat zeker is, is dat brillen de laatste jaren van een moet-artikel voor slechtziende mensen (omdat je anders niet eens een straat kan oversteken) tot een item dat een fashion-statement is getransformeerd.
Zelf draag ik een bril vanaf dat ik twee was, ik had een lui oog en was kinda bijziend. Vroeger haatte ik mijn brillen ook altijd, ik kon er nooit lekker mee buitenspelen en hij was altijd stuk (ik heb zelfs een fase gehad waarin ik hem steevast in de zandbak begroef haha). Op mijn veertiende kreeg ik (na heel veel gezeur) contactlenzen en ik raakte mijn reservebril niet meer aan. Maar nu ik wat ouder ben zijn ik & my glasses langzaam weer vriendjes.
 Vorig jaar mocht ik een nieuwe bril uitkiezen van de verzekering en ik wilde heel graag een merkbril (tsja, de verzekering betaalde so why not). Ik heb heel lang getwijfeld tussen een zilveren, bescheiden modelletje van DKNY en deze bril, die nogal.. in your face is! Uiteindelijk ben ik toch voor deze strenge, zwarte bril van Prada gegaan en ik heb er nog steeds geen spijt van.  Toch trek ik soms nog wel eens de vergelijking tussen mijn bril en Steve Urkel.. Hmm.. 



Maar waar moet je nou op letten als je een bril uitzoekt? Ten eerste voor welk doeleinde je hem wil gebruiken, is hij puur een fashion-bril voor ‘erbij’ of moet je er toch nog twee jaar mee doen? Het is namelijk niet handig om nu een Rayban Wayfer met schildpadmotief aan te schaffen terwijl je er over een jaar misschien voor gek mee loopt. Ten tweede moet je rekening houden met je persoonlijkheid, ben je erg trendgevoelig of volg  je de trends eclectisch? Of misschien ben je een heel wispelturig iemand en ben je die hippe bril na twee weekjes alweer zat, dan is het misschien handiger om voor het bescheidenere brilletje te gaan. Misschien wel wat saaier maar je doet er waarschijnlijk langer mee.
En ten derde moet je ook vooral rekening houden met hoe je eruit ziet. Lange, smalle gezichten zijn vaak beter af met een lichtere bril van wat fijnere materialen zoals titanium. Draag je een hele zware en donkere bril, dan benadrukt dit je lange gezichtsvorm alleen maar. Mensen die donkerder haar hebben kunnen vaak sowieso meer hebben qua kleur en dikte van het montuur. Een rode bril bij bruin of zwart haar kan echt heel mooi staan. Mensen met rossig haar en een lichte huid staat cognackleuren weer mooi, of een fijn gouden of zilver montuur. Verder is het erg belangrijk dat je je goed laat helpen bij de opticien, of dat nou een hele dure zaak is of gewoon de Pearl. Slaap er anders nog een nachtje over of loop verschillende zaken binnen, een bril is toch vaak een duur grapje..  Tip: surf op internet naar wat je mogelijk een leuk model vind, het aanbod bij een opticien kan nogal overweldigend zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten