Zoeken in deze blog

zaterdag 15 mei 2010

Review Nars Sheer Glow foundation

Al enige tijd ben ik gefascineerd door het Britse make-up merk NARS. Als je een beetje INTO beautyblogs en youtube filmpjes bent hoor je dit merk vaak langskomen. En omdat dit merk niet verkijgbaar is in Nederland werd mijn fascinatie alleen maar groter en groter. Het is geen goedkoop merk, dus meestal plan ik mijn bestellingen bij www.hqhair.com (een Britse site met ALLES van make-up) een beetje. Al een hele tijd had ik verhalen gehoord van NARS sheer glow foundation (uhm, ik had er wel op zich gene nodig, KUCH), waar het volgende over gezegd wordt:

NEW! A glowing, satin-finish foundation with sheer and buildable coverage. Replete with skincare benefits and the NARS Complexion Brightening Formula, skin is hydrated, more luminous, softer and smoother. Used daily, Sheer Glow Foundation improves skin brightness, radiance and texture. For normal to dry skin types.


Minimizes visible discoloration
Brightens and clarifies overall skin tone
Improves skin luminosity and radiance
Hydrates for softer and smoother skin
Dermatologist tested. Non-comedogenic. Fragrance free.
Test results:
• 100% - skin is feeling soft and smooth
• 96% - evens out skin tone
• 96% - would purchase
• 96% - would recommend to a friend
• 92% - skin looks brighter and more radiant
Het is dus een vloeibare, luchtige foundation met medium dekking voor de droge tot normale huid. Nu heb ik een normale tot vette huid maar ik hoorde zoveel goede dingen over deze foundation van mensen die ook een vette huid hebben dat ik toch overstag ging. De kleur was een beetje gokken, voor mijn MAC NW-20 huid koos ik de kleur Santa Fe en gelukkig is dit een hele goede match.


Maar wat vind ik er nu van?
Inderdaad een hele fijne foundation. Ik krijg een zachte huid,  een gezonde glow, de dekking is medium maar goed opbouwbaar en ik zie er echt healthy uit. Van sommige matterende foundations krijg ik een beetje een 'dood' hoofd als jullie  begrijpen wat ik bedoel. En tóch heb ik gemerkt dat het een foundation is die meer geschikt is voor de normale-droge huid; hij glijdt er gedurende de dag toch net wat sneller af dan een matterende foundation. Goed bijpoederen is daartegen de remedie.


Conclusie: een hele fijne, lichte foundation die erg geschikt is voor de zomermaanden. Hij geeft je een gezonde glow maar is wellicht iets minder geschikt voor de huid die echt vet wordt. Hij is behoorlijk aan de prijs, zo rond de 35 euro, en is verkrijgbaar op http://www.hqhair.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten