Zoeken in deze blog

maandag 10 mei 2010

Back from holiday!

Ik ben terug van vakantie, maar vraag niet hoe:P Na een lekker weekje met Italiaanse vino, pasta, amazing uitzichten, enge autoritjes en shopping rolden we de laatste dag om 6uur sochtends uit ons bed om om half 9 ons vliegtuig te halen en om 10 uur weer in Maastricht te landen (DACHTEN we). Toen we door een Italiaan die verdacht veel weghad van een Chippendale in racetempo waren gedropt op het vliegveld zagen we tot onze grote schrik dat ALLE vluchten geannuleerd waren vanwege de aswolk. Grote paniek sloeg over ons heen en maakte ons prompt een beetje wakkerder. In de ryanair-rij dus, samen met honderden andere wanhopige toeristen. Na een hele hoop gedoe en uitgezoek en gebel met het thuisfront besloten we dus met de trein naar huis te reizen. Een duur grapje, maar we wilden perse naar huis. Blijven wachten tot de aswolk voorbij zou waaien was voor ons geen optie. Met de trein dus van Pisa naar Florence, toen via Bologna naar Milaan en daar weer de internationale trein naar Zurich (wat een hele mooie reis was trouwens, door de Zwitserse bergen). En toen hield het een beetje op. Het was inmiddels zondagavond 18u en er waren niet meer veel treinen. Alle hotels zaten vol want inmiddels was het luchtruim van heel Europa gesloten. Thanks to mijn amazing parents die zo gestoord waren om ons te komen halen in Zurich (nog steeds 700km van huis) waren we uiteindelijk om 2uur snachts thuis. Doodmoe, maar o zo blij dat we thuis waren.
Natuurlijk heb ik ook kiekjes gemaakt en de leukste deel ik met jullie. Met dank aan sandra die model moest staan haha:




In Assisie

Sint Pieter in Rome

Mooie lichtinval in de Sint Pieter in Rome

Uitzicht vanaf de koepel van de Sint Pieter over Rome. Wat een geweldig uitzicht he...


Het moge duidelijk zijn welke stad de meeste indruk heeft gemaakt: Rome! Ik denk dan ook dat ik hier toch mijn talencursus ga doen; wat een wereldstad. Verder hebben we redelijk wat provincies gezien en kan ik toch zeggen dat ik Umbrie het mooist vind: prachtige gebergtes en mooie dorpjes op vlaktes. Helaas was het weer wat minder (gelukkig niet in Rome) dus lekker zonnen was er helaas niet veel bij. Maar al met al was het een toppie vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten