Zoeken in deze blog

donderdag 13 mei 2010

Glitterazzi's Beauty Faux Pas: A Confession

Jezelf goed leren opmaken is een kunst to say the least. En vaak als je veel make-up hebt, wil je het ook allemaal dragen, al dan niet in één keer. En er is al zoveel meer keuze als vroeger! Laagjes verschillende producten aangebracht met een lichte hand geven het mooiste resultaat vind ik, en dit vergt veel oefening. Maar zoals ik al zei: goed make-uppen is een leerproces en ook ik heb de nodige foute gewoontes gehad over de jaren. Een overzicht!
#1: De 'Oompa Loompa'

Ja ladies, te veel bronzer en een verkeerde kleur foundation (ORANJE) geven het effect alsof je reeds enige jaren in Willy Wonka's fabriek rondhangt. Een bronzer en foundation zijn make-up producten die met veel zorgvuldigheid dienen uitgekozen te worden en moeten o.a. worden afgestemd op de gele of roze ondertonen van je huid. Er zijn zeker momenten geweest waarop ik (haast haast) 's morgens wat haastig make-up op deed en dan later in de spiegel keek en: Holy Crap.. mijn nek verschilt 15 tinten met mijn gezicht en mijn bronzer was te donker (lees: oranje) voor die dag.. Erg gevaarlijk dus: make-uppen met haast.. Ook make-uppen met slecht licht zorgt voor een authentieke Oompa look. Winterse bleke dagen waarin je je in het donker opmaakt en denkt: 'Zo nog een laagje bronzer, dan ben ik wat minder bleek..' terwijl je er vervolgens uitziet als een overrijpe banaan..

*Oh please.. I tell them to lay off the bronzer every day.. Oompa Loompa's are very stubborn you know* 

#2 Der Spinnenpoot (a.k.a. tralies, stokjes)

O.k., hier heb ik serieus lang issues mee gehad. ik HOU namelijk van mascara en ik heb lang gedacht: 'The Sky Is The Limit' (met Sky bedoelde ik dan mijn wenkbrauwen: hoe dichter ik mijn wimpers naar mijn wenkbrauwen 'mascaraade' hoe beter). Ik zie in het dagelijkse leven dat veel vrouwen hier moeite mee hebben en vaak klonterige, te dikke wimpers hebben. Less is more wat mascara betreft.. valse wimpers kunnen je misschien wel dat gewenste effect geven zonder dat je eruitziet alsof je maar drie hele dikke wimpers hebt..

#3: Poppenwangetjes (a.k.a. De Crazy CliniClown)

Blush is een van mijn favoriete beauty producten dus ik gebruik het ook ongeveer iedere dag. Ik hou vooral van rose en koraal en tsja.. wat te enthousiast 'krijten' met je kwast in (again) te fel licht laat je eruitzien als een CliniClown 'gone loco'.. Ook het afstemmen van je blush op de rest van je make-up is niet altijd even makkelijk. Heb je veel glitterige substanties gebruikt? Ga dan voor een matte blush, dat ziet er een stuk rustiger uit!
* No more Blush? Boo..*


#4: The Panda (a.k.a. oogpotloodverslaving)

Ik kan niet zonder oogpotlood.. Als ik geen eyeliner of potloodje draag voel ik me erg naakt.. Maar er is een grens! Ongemerkt ging ik steeds dikkere lijntjes trekken waardoor mijn ogen kleiner leken in plaats van groter.. bovendien begon ik zo steeds meer te lijken op een nogal obees zoogdier dat in het regenwoud rondzwerft (ja een Panda.. correct). Ik ben nog steeds een eyeliner-fan maar let er wel op dat ik verschillende kleuren gebruik en niet alleen maar mijn ogen 'volkrijt' met zwart.. Zacht bruin kan een mooi alternatief zijn als ook marineblauw of donkerpaars!

*Yeah.. I have gone trough several packages of MAC Feline Eyekohl.. Why you ask?*


1 opmerking:

  1. ik zat net op internet rond te kijken maar toen kwam ik hier maar je artikel is echt heel grappig

    BeantwoordenVerwijderen